שיתוף
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

אדריכלות ועיצוב פנים קוהרנטיים – פטרישיה ויאל ואנטוניו צ'יטריו

אדריכלות ועיצוב פנים הגיוניים וברורים הם חיוניים היום יותר מתמיד.
בהרצאתה בשבוע שעבר, כחלק מההרצאות הבינלאומיות המיועדות לסטודנטים באולטימה ביה״ס לעיצוב, הוכיחה פטרישיה ויאל, שיוצר המחובר למציאות ולהוויה הגלובלית, עסוק במחקר ופיתוח ללא הפסקה.
פטרישיה ויאל היא שותפתו של אנטוניו צ'יטריו , אחד מהאבות המייסדים של העיצוב האיטלקי המודרני בשנות ה-80 וה-90 של המאה ה-20. מעצב שהוציא תחת ידיו, טרנדים עיצוביים אשר הכתירו את העיצוב האיטלקי כמותג לאניני טעם. אנטוניו צ'יטריו מעצב בכל עולמות העיצוב הפופולריים – עיצוב תעשייתי (תאורה , ריהוט, אקססוריז למטבח וכיוצ"ב), עיצוב הפנים ועיצוב תחומי הלייף סטייל. פטרישייה ויאל, בנתה יחד עם צ'יטריו את המשרד הנוכחי ויחד הם מיזגו את עולמות העיצוב באופן אינטגרלי עם התכנון האדריכלי, תכנון אדריכלי ששם את איטליה שוב בקדמת הבמה של האדריכלות הבינלאומית המשובחת. שני העשורים הראשונים של המאה ה-21 התאפיינו בין השאר, ככאלו שבהם תענוגות  הפנאי והתיירות הפכו לברי השגה ומתחמי התיירות, בתי המלון וריזורטים לנופש, נדרשו להביא ללקוח הקצה, חוויה שתגרום לו למצות את החופשה והמנוחה באמצעות פרמטרים המפריים את היומיום שלו מהחופשה שלה הוא מחכה וחוסך עבורה במהלך השנה כולה.
משרד צ'יטריו ויאל, הוביל ומוביל תכנון אדריכלי ועיצוב פנים של כמה מרשתות בתי המלון היוקרתיים בעולם. בהרצאה, הציגה פטרישיה ויאל מספר פרויקטים של תכנון ועיצוב בתי מלון המתוכננים ברגישות ואינטליגנציה מקצועית בהתאמה לקונטקסט – למשל תכנון בתי המלון של רשת  BVLGARI  ברומא, בייג'ין ודובאי – כל אחד והזהות שלו, גם באדריכלות שלהם, גם בעיצוב הפנים וגם בהלימה שבין הפרוגרמה לתרבות המקומית.
על הדרך , נגעה ויאל גם בשאלות שהולכות ומתרבות בגלל מגפת הקורונה, אך דאגה לגעת בזה בשוליים כדי לא להסיט את הזרקור מהעבודות עצמן.
צריך להבין פטרישיה ויאל היא לא מרצה, ולכן הרצאתה היתה חושפנית ונוגעת ללב המקצועי שלנו, היא פשוט נתנה לנו הצצה אל הדילמות והתהליך שהיא עוברת עם אנשיה במשרד כדי להגיע לתוצאות הכי נכונות, קוהרנטיות וברורות.
לרגע נדמה היה שהיא תיכף תשאל אותנו מה דעתנו על מחשבה שלה כזו או אחרת. זו לא היתה לקוניות (למי שתאכזב וקיווה שהיא תיתן הופעה !!!) זו הייתה כנות, חשיבה, תהייה, מתובלות בדילמות הענקיות שלפתע נוספו לאלו שהיו טרום עידן הקורונה.
האנגלית במבטא האיטלקי, הפאוזות התכופות, המבט והקול החולמניים מעט, יצרו חוויה מרגשת בעיקר כשויאל הציגה את הפרויקטים בליווי תמונותיהם – מן הזווית האדריכלית והקשר של האדריכלות לעיצוב הפנים, לצד תובנות שהנחו אותה בתהליך קבלת ההחלטות. 
ההרצאה המחישה את היתרון של הרצאה ב Live  בזום, זוהי הסיטואציה: סוף יום העבודה בסטודיו צ'יטריו ויאל, לקראת סוף שבוע שכלל עבודה אינטנסיבית במשרד שוקק אדריכלות ועיצוב, הכי קרוב ל – להיות שם במשרדה, הכי אותנטי שיש.
אז כמו שאמרנו – אדריכלות ועיצוב פנים הגיוניים וברורים הם חיוניים היום יותר מתמיד, והעבודות של משרד Citterio Viel  מוכיחות שאפשר גם לתכנן הגיוני וברור  וגם להשארת יצירתי מעניין ומרגש.

השאירו פרטים לפרטים נוספים והרשמה לאולטימה

כתבות נוספות

טכנולוגיית הבינה המלאכותית (AI) מעצבת מחדש את עולם האדריכלות והעיצוב
מאת:
איך מציאות מדומה ומציאות רבודה משנות את עולם עיצוב הפנים?
מאת:
מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?
מאת:
טרנדים בעיצוב פנים
מאת: