שיתוף
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

מייסא דזיין סטודיו – תרבות ושורשים כמקור השראה

תרבות ושורשים מהווים מקור השראה לאומנים בכל הדיסציפלינות, על אחת כמה וכמה באדריכלות ועיצוב, שהם תחומים המשלבים פונקציונליות כערך מרכזי. בכל תרבות ישנם מושגים מאחדים כמו למשל המילה הרמוניה – הגדרה שמבטאת סדר וחיבור מתמזג שאינו צורם,  בין אלמנטים שונים והפכים, באופן שמייצר תחושת נועם אצל הצופה, המאזין או המשתמש. גדולתו של  המעצב או האדריכל מתבטא ביצירת ההרמוניה (בהנחה שזו אתה המשימות העומדות לנגד עיניו) באמצעות הכלים שבאמתחתו.

אדריכלית מייסא חדאד, היא דוגמא מעניינת לאדריכלים ומעצבים שהמוטיבים בעבודותיהן "מסגירים", באופן חיובי את המקורות התרבותיים שלהם ובכל זאת הם מצליחים לייצר תחושת הרמוניה גם אצל מי שפחות מתחבר לסגנון כזה או אחר.

אדריכלית מייסא חדאד, התחילה את מסעה בלימודים בטכניון, והמשיכה להתמחויות במשרדים בחו'"ל. עם חזרתה לארץ לפני שש שנים היא הקימה את המשרד שלה – מייסא דיזיין סטודיו.

אדריכלית מייסא חדאד | צלם: רוזין חאג'

המשרד  של אדריכלית מייסא חדאד, הממוקם בשפרעם, מתמחה בהטמעת אלמנטים וסמלים אוניברסליים אל תוך עיצובים התואמים את הצרכים והתרבות של החברה הערבית המסורתית. רוח המשרד כוללת נוסחאות אקלקטיות המבוססות על  תכנון דינמי ומחקרי. אמנם מדובר על  משרד העוסק בעיקר בתכנון תואם לתרבות הערבית המסורתית  ולמנהגים וההרגלים המסורתיים, אך ההשפעה הבינלאומית ניכרת בתוצאה הסופית של כל פרויקט, וההצלחה היא תוצאה של הכלאה רגישה בין מאפייני התקופה הנוכחית והמגמות הבינלאומיות לבין הערכים המסורתיים של החברה הערבית . צוות המשרד הוא בעל אוריינטציה גלובלית וכולל מתכננים מישראל ומרחבי העולם.

הפרויקטים במשרד התרחבו אל מדינות שכנות, ומשלבים רצון לתכנן ולממש פרויקטים אינדיבידואליים בחברה הדוגלת בקולקטיביזם.

לא פעם נדרשת אדריכלית מייסא חדד לתכנן בתים מוחצנים במיוחד, כאלו שימשכו תשומת לב ויניבו קריאות התפעלות. דרישה כזו היא מלכודת דבש לאדריכלים ומעצבים, בעיקר כשלצד הבקשה אין הגבלה כובלת של תקציב. בפרויקטים של אדריכלית מייסא חדאד נדמה שהאלמנטים המוחצנים מגובים ברציונל פונקציונאלי או אסתטי , שווה לעקוב , נדמה שיש כאן משרד עם בשורה ישראלית חדשה.

תמונות פרויקטים: רוזין חאג' ומאור מויאל

השאירו פרטים לפרטים נוספים והרשמה לאולטימה

כתבות נוספות

טכנולוגיית הבינה המלאכותית (AI) מעצבת מחדש את עולם האדריכלות והעיצוב
מאת:
איך מציאות מדומה ומציאות רבודה משנות את עולם עיצוב הפנים?
מאת:
מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?
מאת:
טרנדים בעיצוב פנים
מאת: