שיתוף
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

מעצב העל קארים ראשיד בהרצאה בלעדית בפני בוגרי אולטימה

אמש התקיים טקס הענקת תעודות לבוגרי ביה״ס כשבמרכזו התקיימה ההרצאה המרתקת של קארים ראשיד, באירוע שהוגבל ל-250 איש על פי ההנחיות, על גבי מסך לד עצום,  ברחבה הפתוחה בכניסה לאצטדיון בנתניה, שבו שוכן הקמפוס של מרכז הבנייה הישראלי.

מאז תחילת הקורונה, קארים ראשיד מקבל עשרות פניות להרצאות בזום, אבל סירב ומסרב לכולן, למעט ההרצאות המיועדות לביה״ס לעיצוב אולטימה. הערב היה כצפוי מרגש, מעבר להתרגשות המובנת של טקס סיום לימודים והגשמת חלום היציאה לקריירת עיצוב, הרי שכשקארים ראשיד, אחד המעצבים החשובים בעולם מברך ומאחל בהצלחה, זאת ללא ספק התחלה ברגל ימין וסימן מבטיח לבאות. ההרצאה אמש, כמו תמיד עם קארים, הייתה משופעת בדוגמאות של עבודות חדשות בליווי הפילוסופיה ה״ראשידית״
שעוסקת בעיצוב שכולו עוסק ב״בני אדם שהמעצב מחויב להם כדי שתמיד יהיה להם נוח ונעים כל הזמן״, (מדברי הימים של קארים ראשיד). 
״זאת טעות לחשוב שיש לי סגנון״ אמר קארים, ״אני מעצב מתוך הבטן והראש פריטים, שיהיו נעימים ונוחים למשתמש בכל מצב פיזי ורגשי שהוא נמצא בו, ולכן האדם הוא המכנה המשותף היחיד בעבודות שלי״. במשך כשעה, כשעל המסך מוצגות כ-200 עבודות והתיאורים של קארים משמשים להם מוסיקת רקע, קיבלו הצופים חוויה ששקולה רק לליקוי מאורות. האינטיליגנציה העיצובית, תפיסת המציאות והרגישות הייחודית של קארים ראשיד הוכיחו גם אתמול שכל עולם העיצוב שלו בנוי כמשוואה שמתאימה להווה עם מוכנות לעתיד בלתי ידוע מראש. המשוואה הזו כוללת את הפרמטרים הקבועים של קארים ראשיד (שימושיות, נפש האדם, וחומרים) לצד משתנים כמו משבר הקורונה.
עיצוב פריטי ריהוט, תאורה, מוצרי צריכה יום יומיים, עיצוב בתי מלון, מסעדות, חנויות, פרויקטים הכוללים גם את הטקסטורות בריצוף בשטיחים, ובחיפויי הקירות, הכל חלק מאותה משוואה.
ובעיקר… שלב קריטי בחשיבה העיצובית: הסימולציה של הסיטואציה – שנוכחת בכל נדודי זמן בתכנון של קארים ראשיד: ״כשתכננתי את חדר המלון הזה ברומא, מובן שתכננתי את התקרה שמעל המיטה כמראה מוטית בשיפוע,  כדי שאפשר יהיה לצפות בבבואת הקולוסאום משתקפת במראה גם כשמתעוררים בבוקר במצב שכיבה״.
 
… ולחשוב שזו רק ההרצאה הראשונה מתוך סדרה של 10 הרצאות בינלאומיות במהלך שנת לימודים באולטימה ביה״ס לעיצוב ….. wow.

השאירו פרטים לפרטים נוספים והרשמה לאולטימה

כתבות נוספות

טכנולוגיית הבינה המלאכותית (AI) מעצבת מחדש את עולם האדריכלות והעיצוב
מאת:
איך מציאות מדומה ומציאות רבודה משנות את עולם עיצוב הפנים?
מאת:
מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?
מאת:
טרנדים בעיצוב פנים
מאת: