שיתוף
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

תרבות עיצוב זו הגדרה רחבה מרובת פרשנויות

בעשור האחרון תרבות העיצוב הפכה לנושא לגיטימי בלימודי העיצוב והאדריכלות במוסדות אקדמיים ומכללות נחשבות כמו ביה"ס אולטימה של מרכז הבנייה הישראלי.
במרחק של 20 שנה מתום המאה הקודמת כבר ניתן להביט בפרספקטיבה סבירה על תרבות העיצוב של המאה ה-20 והיא מהווה משאב מעניין במיוחד עבור חוקרי וכותבי ההיסטוריה של העיצוב ברחבי העולם וגם בישראל.
בוועידת העיצוב באילת שהתקיימה בדצמבר 2021 ניתנה במה מרכזית להיכרות מעמיקה יותר עם התחום. גלית גאון הינה אוֹצֶרֶת עיצוב ותיקה שמתמסרת למחקר והוראה גם בתחום אוֹצְרוּת העיצוב והיא זו שהנחתה את הדיון בוועידת העיצוב באילת.
בכך נפתח צוהר להרחבת ההיכרות עם עולם האוֹצְרוּת (וההיסטוריה) של העיצוב במאה 2021 שיכלול גם אוצרים בינלאומיים לקראת הוועידה של 2022.
גלית גאון | צילום: טל גבעוני

גלית גאון, בדומה לאוצרי עיצוב בעולם, רכשה מיומנויות רב תחומיות במהלך קריירה שמתפרשת על יותר משלושה עשורים, ונגעה בדרך זו או אחרת בדיסציפלינות עיצוב שונות, גאון פועלת כאוֹצֶרֶת עיצוב עצמאית, חוקרת ומרצה בתחומי האוצרות לעיצוב ומחקר תרבות בארץ ובעולם מתמחה בחקר שדה העיצוב בישראל.  בתפקידה הקודם הייתה שותפה להקמה ואוֹצֶרֶת ראשית של מוזיאון העיצוב בחולון, והמוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון – תפקיד שבמהלכו הובילה כמאה תערוכות בתחומי העיצוב, הקריקטורה והקומיקס, לצד ביסוס אוספים, כנסים ופרסומים רבים בתחומים אלה. לצד תפקידיה האקדמיים, גאון שותפה מייסדת של "הסוכנות" לפיתוח תוכן ואוֹצְרוּת והיא חברה בוועדות היגוי ושיפוט של עשרות תחרויות ותערוכות, כנסים ותערוכות עיצוב בינלאומיות.

דור קדמי בית בנימיני

ציטוט : אוֹצְרוּת היא לפעמים תכנון קפדני של פרפורמנס אקראי בין אנשים וחפצים. עד היום תערוכות טובות גורמות לי להתמסר אליהן, כבר בכניסה אני יכולה לשכוח לצאת. כך שנדמה שלא היתה לי ברירה אחרת אלא להפוך לאוצרת-מעצבת – מה שלימים התגבש כאוצרת לעיצוב.

איזיקה גאון | צלם-דור קדמי

כמו אוֹצְרוּת בתחומים מקבילים (אומנות פלסטית למשל) אלו העוסקים  באוֹצְרוּת עיצוב נמצאים במסע מתמיד, אלו לא רק מעצבים, מדובר באספנים ושוחרי עיצוב, היסטוריונים, בעלי גלריות, מנהלי מוזיאונים, מנהלי בתי מכירות פומביות, אקו סיסטם שנחשב בעבר לאליטיסטי במיוחד והחל להיות מונגש בשני העשורים האחרונים לקהלים נוספים בזכות הטכנולוגיה המאפשרת חשיפה לכל מידע באשר הוא, כולל כמובן המחשות חזותיות (רישומים תמונות וסרטונים) שהם האמצעי הדידקטי המרכזי בעולם האדריכלות והעיצוב.

להב הלוי – פרט – צלחות ריקות בית בנימיני : דור קדמי
איזיקה גאון צלם-דור-קדמי

קרדיט צילום פורטרט: טל גבעוני

קרדיט צילום תערוכת 'חפץ מעבר', מוזיאון לתרבות הפלישתים באשדוד : אנטולי קריניצקי

קרדיט צילום תערוכה 'להב הלוי – צלחות ריקות', בית בנימיני : דור קדמי

קרדיט צילומים תערוכה 'חרצלן פורצינה', בית בנימיני : דור קדמי

השאירו פרטים לפרטים נוספים והרשמה לאולטימה

כתבות נוספות

טכנולוגיית הבינה המלאכותית (AI) מעצבת מחדש את עולם האדריכלות והעיצוב
מאת:
איך מציאות מדומה ומציאות רבודה משנות את עולם עיצוב הפנים?
מאת:
מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?
מאת:
טרנדים בעיצוב פנים
מאת: