שיתוף
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

ה Wow החדש של העיר שנחאי

המלון במחצבה – Wonderland Hotel בתכנון משרד QA + JADE בראשותו של Martin Jochman

מלון וונדרלנד בשנחאי זכה בשנתיים האחרונות (והראשונות מאז פתיחתו)  לסיקור שיא בזכות חדשנות בחמישה תחומים בו זמנית (הישג נדיר לכשעצמו – מצוינות בחמש קטגוריית בפרויקט אחד).
מצוינות קונספטואלית, עיצובית, אדריכלית, הנדסית, וביצועית !!!
שנחאי (שנגחאי) – העיר השנייה בגודלה בעולם (לפי מספר התושבים), והגדולה היותר בסין. עיר נמל בעלת מאפיינים מובהקים של מטרופולין פיננסי בינלאומי ויעד תיירותי מבוקש. עיר שכבר נעצה כמה סיכות על מפת העיצוב והאדריכלות הבינלאומיים (מגדל שנחאי, המרכז הפיננסי העולמי…) הקונספט של מלון Wonderland היווה את ההברקה הראשונה של הפרויקט יוצא הדופן הזה….
הלוקיישן – מחצבה נטושה 30 ק״מ ממרכז העיר שנחאי שמיועדת להקמתו של מלון בן 340 חדר.

משרד Jade + QA הבריטי בראשות מרטין יוכמן נבחר למשימה כאדריכלים ומעצבי הפנים – פרויקט מסוג זה הצריך כמובן תכנון אינטגרלי של עיצוב הפנים והאדריכלות.  
כך נולד המבנה הראשון בעולם שתוכנן ונבנה על גבי דפנות מחצבה בעומק 90 מטר. המלון מתנשא רק לגובה 2 קומות מהקרקע של מפלס העיר שנחאי, אבל נחשף במלוא הדרו בעומק המחצבה.
20 קומות הכוללות חזית שקופה וגיאומטריה מסחררת…
עיצוב פנים של חללים ציבוריים המקיים דיאלוג עקבי עם הנוף של המחצבה שניבט מכל החזיתות, ושתי הקומות התחתונות ביותר בנויות מתחת למים שבתחתית המחצבה.
אדריכלות, שקווי המתאר שלה מוכתבים במאת האחוזים מתוואי דפנות המחצבה ומצליחה לקיים בהצלחה את כל הצרכים השימושיים של הייעוד שהוגדר כמלון יוקרה.

עיצוב אדריכלי נדיר המהווה בנוסף לכל המתואר לעיל, גם ביטוי לעקרונות המקודמים באג׳נדה המובילה היום בעולם בכל הנוגע לקיימות ואיכות סביבה. חווית האירוח נתפרה במיוחד למידותיו של המבנה, החל בחדרים, דרך החללים הציבוריים ועוצמת הנוף שניבטת מקיר הזכוכית הענק הפונה למחצבה.

Martin Jochman

מערכת התנועה המרכזית של המלון (מעליות שקופות) תוכננה כאלמנט המדמה מפל מים גדול שמתחיל במבנה שמעל הקרקע וזורם את מקווה המים שבתחתית המחצבה.
הפן ההנדסי, גם הוא מעורר השתאות מכיוון שנדרשו פתרונות ויישומים שכמותם טרם נראו בעולם, וזאת נוכח העובדה שמעולם לא הוקם מבנה גדול כל כך שמעוגן כל כולו אל סוג של מצוק.
התכנון, העיצוב, האתגרים בביצוע ופיתוח הקונספט באפיקים שיבטיחו חוויה עוצמתית לאורך שנים, כל אלו תוכלו לשמוע בהרצאתו של מרטין יוכמן בעיר הנדל״ן אילת – ועידת העיצוב והאדריכלות הבינלאומית 2022.


חוויה עוצמתית גם בפנים ….

השאירו פרטים לפרטים נוספים והרשמה לאולטימה

כתבות נוספות

טכנולוגיית הבינה המלאכותית (AI) מעצבת מחדש את עולם האדריכלות והעיצוב
מאת:
איך מציאות מדומה ומציאות רבודה משנות את עולם עיצוב הפנים?
מאת:
מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?
מאת:
טרנדים בעיצוב פנים
מאת: