שיתוף
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

שכר מעצב פנים

כמה מרוויח מעצב פנים על פי רמת ניסיון וסוג פעילות? האם יש עבודה בעיצוב פנים ואיך משתלבים בטופ של התעשייה? כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לבנות קריירה מצליחה

לפני שבוחרים מקצוע, מוכרחים לנבור בהיבטים הפרקטיים של עבודה וקריירה בתחום. עם כל הצער, סקרנות וכישרון אינם מספיקים. עליכם לדעת שתהיה לכם האפשרות להרוויח משכורת מכובדת, לפתח את עצמכם ולהתקדם במעלה הסולם.

אם אתם שוקלים להירשם ללימודי קורס עיצוב פנים במכללת אולטימה, אתם ודאי שואלים את עצמכם לאיזה שכר מעצב פנים יכול לצפות, כמה עבודה זמינה בתחום ואיך ניתן למקסם את הפוטנציאל שלכם.

אפשר להפסיק לתהות, כי הכנו לכם את כל התשובות לשאלות שלכם.

 

מה תפקידם של מעצבי פנים?

ראשית, בואו נתחיל מסקירה קטנה של עבודה בעיצוב פנים. אם בעבר מדובר היה באחד מתחומי האחריות שמונחים על כתפי האדריכלים, בעשרות השנים האחרונות כבר מדובר בענף נפרד, אם כי חופף במידה מסוימת.

מעצבי פנים מתכננים (מאפס או מחדש) חללים פנימיים, בין אם במבני מגורים, בתי עסק, מבנים ציבוריים וכו'. הם צריכים לאזן בין דרישות וטעם הלקוח לבין הצורך בפונקציונליות ונוחות, ואחראיים, בין היתר, לחלוקה פנימית של חדרים וחללים, בחירת תאורה ושימוש באור טבעי, בחירת רהיטים וחפצי נוי, ואיזון צבעים.

 

כמה מרוויח מעצב פנים שכיר?

כעת, אנחנו מגיעים לנושא המרכזי שלנו: שכר מעצב פנים מקצועי. בסיום לימוד עיצוב פנים, תצטרכו ראשית לצבור ניסיון ולהוכיח את הכישורים ואת העין החדה שלכם לפרטים. ייתכן והעבודה הראשונה שלכם תהיה ללא תשלום – התמחות שתסייע לכם לעשות את צעדיכם הראשונים וללמוד שיעורים חשובים.

גם אם תוותרו על השלב הזה, כדאי שתהיו מוכנים לשכר התחלתי לא מאוד גבוה. בין אם תעבדו בחברת נדל"ן, חברת בנייה, חברת עיצוב פנים, חברת ריהוט או כל עסק אחר שעשוי להעסיק מעצבי פנים, בחמש השנים הראשונות אתם צפויים להרוויח בין 8,000 ל-10,000 ש"ח. לאחר מכן, המשכורת עשויה לטפס, ועם עשר שנות ניסיון ניתן להרוויח כ-16,000 ש"ח.

כמובן, שכר מעצב פנים תלוי בכל מיני גורמים. מידת המעורבות בפרויקט, היקף הפרויקט ואופיו (עיצוב בתים, חדרים ספציפיים כמו מטבחים, רהיטים, עסקים ועוד).

 

כמה מרוויח מעצב פנים עצמאי?

בחירה במסלול העצמאי מגיעה עם סיכון מוגבר, אך עשויה לתגמל יותר. עוד לפני השכר, קחו בחשבון כי אם תנהלו עסק משלכם תיהנו מגמישות יותר גבוהה מבחינת שעות, בחירת פרויקטים, תמחור העבודה, התנהלות מול לקוחות ופרמטרים נוספים.

בנוסף, אם וכאשר המשרד שלכם יהיה ידוע ומבוקש, בהחלט תוכלו להרוויח יותר מאשר בתור שכירים. חושבים שתצליחו לשווק את עצמכם ולשרת לקוחות בפרופיל גבוה? דעו שמעצבי פנים עצמאיים עשויים להעמיד תעריפים יוקרתיים במיוחד.

 

האם יש עבודה בעיצוב פנים?

מלבד השאלה כמה מרוויח מעצב פנים ומה משפיע על השכר, מומלץ להרהר גם בהיצע הזדמנויות התעסוקה בשוק. ובכן, כאן יש לנו חדשות טובות מאוד: מעצבי פנים רק הולכים ונעשים מבוקשים יותר.

לקוחות, לא משנה אם פרטיים, עסקיים או ציבוריים, מבינים היטב כמה הם זקוקים לליווי של מעצבי פנים בכל מיזם של בנייה ושיפוץ, ועד כמה כישוריהם של אנשי מקצוע בתחום יכולים לתרום ולהועיל. תוסיפו לכך את המודעות המוגברת להבדל בין מעצב פנים לאדריכל, וברור שאנו נמצאים בתזמון טוב להיכנס לתחום.

עם זאת, קחו בחשבון כי אין רישוי בתחום בישראל. כלומר, כל אחד ואחת יכולים להציג את עצמכם כמעצבי פנים ולהציע את שירותיהם. מסיבה זו, התחרות בענף עצומה וסוערת.

 

איך לומדים עיצוב פנים ומתחילים קריירה?

גם אם לא ידעתם את זה לפני קריאת המאמר, אנחנו בטוחים שכעת אתם מבינים כמה חשוב להתמקצע בתחום עיצוב הפנים על מנת להצליח בו. בענף כל כך תחרותי ותובעני, על מנת להצליח ולהרוויח הרבה כסף אתם צריכים ליצור לעצמכם שם, והדרך לשם מתחילה בלימודים במוסד בעל מוניטין, ששולח את בוגריו לטופ של התעשייה מחזור אחר מחזור.

אל תתפשרו על מכללה שמציעה מסלול מהיר מדי, הכולל תוכנית לימודים דלה, רק כדי לצאת עם תעודה אותה תוכלו להציג כאשר תרדפו אחר לקוחות.

אצלנו, במכללת אולטימה, תקבלו את כל הידע, הכלים, הניסיון המעשי והקשרים שיידרשו לכם כדי להצליח ולצמוח בעתיד. הלימודים נמשכים ארבעה סמסטרים מקיפים מאוד, בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

לשאלות, פרטים נוספים והרשמה – בקרו באתר המכללה ו/או צרו איתנו קשר.

בהצלחה!

השאירו פרטים לפרטים נוספים והרשמה לאולטימה

כתבות נוספות

טכנולוגיית הבינה המלאכותית (AI) מעצבת מחדש את עולם האדריכלות והעיצוב
מאת:
איך מציאות מדומה ומציאות רבודה משנות את עולם עיצוב הפנים?
מאת:
מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?
מאת:
טרנדים בעיצוב פנים
מאת: